pátek 18. září 2015

17.9.2015


Včera jsme přespávali poprvé v San Franciscu. Večer jsme dorazili, ubytovali se a Adam vyrazil na net do mekáče. Trochu nás vyděsil, když nám vyprávěl, jaký lidi tam viděl. No hold nejsme asi úplně v nobl čtvrti, ale zase za ty peníze co to stálo, je to super. Já jsem se pokoušela nahrávat články, ale neměla jsem šanci. Internet na hotelu byl strašně zpomalený a pořád padal. Takže jsem to odložila na jindy. Původně jsme chtěli zajít někam posedět, ale než se Adam vrátil, bylo celkem pozdě, tak jsme to odložily na druhý den. Já jsem si aspoň stihla po dlouhé době oholit nohy (jsem ostuda, ale nebyl čas) a trochu si připravit věci na balení.

Ráno jsme vyrazili nejdřív do Walmartu, kde jsme potřebovali koupit barvivo na obarvení vody a já ještě jeden kufr (žádné poznámky prosím, jsem pako a vím to). Ale dostala jsem nápad, jak ušetřit za kufr navíc. Adam je totiž praktičtější než já a má jen jeden kufr kolem 20 kg, takže mi zpátky do Čech může vzít jeden carry on navíc a zdarma a teď při přejezdech se o něj podělíme a nandáme tam všechno, co nám přesahuje váhu. Takže jsem si koupila nejlevnější kufr asi za 30 dolarů, půl hodiny jsme hledaly s Luckou to barvivo, ale nakonec se zadařilo a našly jsme ho. Díky bohu. Takže večer bude alchymie a bude se míchat voda s barvivem.

Původně bylo v plánu nejdříve zajet na Golden Gate Bridge, ale protože bylo pod mrakem a předpověď slibovala, že se počasí ještě vybere, nejdřív jsme zajeli na Lombard Street, což je slavná klikatá silnice v San Franciscu. Projeli jsme si jí autem, pak jsme zaparkovali kousek dál a zašli se tam podívat ještě pěšky. Rozhodně to je líp vymyšlená ulice, než všechny ostatní ve městě, protože občas jsou ty krpály fakt obrovské. Nechtěla bych po tom chodit denně, nedej bože třeba jezdit na kole.

Dál jsme zajeli do přístavu a protože se počasí fakt vybralo, díky bohu. tak jsme se prošli po pobřeží, zašli si na oběd - kluci na nějaké mořské potvory a my s Luckou do Chipotle, z čehož byl zklamaný hlavně Adam, který nám pořád básnil o nějaké úžasné mušlové polévce v chlebu, která je prý úžasná. No já na tyhle mořské potvory moc nejsem a Lucka taky ne, takže jsme radši vzali za vděk normálním jídlem. Pošli jsme se docela daleko kolem vody až k Aquatic parku, odkud by měla vyjíždět historická tramvaj. Sice nám chvilku trvalo, než jsme ji našli, ale nakonec se zadařilo. Koupili jsme si jednosměrné jízdenky a vyrazili. Schválně jsme si zabrali místa venku, kde bude super výhled, ale plán nám trochu zkazili lidé, kteří nastupovali na dalších zastávkách a stáli na schůdkách, kde nám dost překáželi ve výhledu… No ale chvilku vypadli, tak jsme stihli udělat i pár fotek. Pro mě teda jízda historickou tramvají fakt zážitek. Startovali tím stylem, že tam začali zarážet nějakou železnou tyč, pořád jsme cinkali na křižovatkách, v jednom místě prostě všichni lidi z obsluhy vystoupili a nechali nás tam, aby si nás za chvilku vyzvedli další… no prostě fakt komedie. A hlavně když jsme se řítili dolů z těch fakt velkých kopců, trochu už jsem si říkala, co by se asi stalo, kdyby se rozbily brzdy. Ale naštěstí to dopadlo dobře a dojeli jsme v bezpečí do konečné stanice. Tip pro ty, kdo by se tam někdy taky podívali: na dalších zastávkách lidé přiskakovali a už jim nikdo nekontroloval jízdenky, takže by se dalo zkusit naskočit na další zastávce a ušetřit 7 dolarů, ale vyzkoušené to nemáme, takže nic neslibuju :) Dojeli jsme až do centra, kde jsme se chvíli procházeli, ale bylo tam jen pár mrakodrapů a vesměs samé obchody jako Ross atd., takže jsem se radši rychle klidila pryč… znám se :D Došli jsme až do čínské čtvrti, kde jsme nakoupili suvenýry, trička a tak, bylo to tam docela levné proti centru a pěšky jsme se vydali zpátky do přístavu.





















 

Tam jsme prodloužili parkování a ještě se zašli podívat na lvouny, kteří mají v přístavu speciální dřevěná mola, kde se hezky válí a jen blbnou. Fakt to byla sranda je pozorovat, jak se shazují do vody, křičí na sebe a tak :D Jsou to roztomilá zvířátka, jen kdyby tolik nesmrděli :D


 
Protože na lístcích z tramvaje byla sleva 10% na nákup v čokoládovnách a protože Adam o tom pořád básnil, rozhodli jsme se tam ještě zajít a byla to chyba. Dali jsme si pohár a bylo to sice fakt dobré, ale neuvěřitelně sladké, takže jsme pak všichni měli osypky jen někdo promluvil o čokoládě :D




Na závěr dne jsme si naplánovali návštěvu domů postavených ve viktoriánském stylu. Jsou to takové typické domky pro SF, ale jen jsme se s nimi vyfotili a zase jeli. Už zapadlo slunce, takže žádné horko… Večer jsme vyrazili do baru hned vedle našeho hotelu a byla to super volba. Byl to nějaký country bar, pouštěli tam sport, přitom tam byly nějaké hodiny tance, kde se lidi učili tančit takové ty kolektivní country tance, no prostě mělo to tam super atmosféru, takže jsme se nakonec zdrželi trochu dýl. Teda jen já, Lucka a Adam, Martin šel domů brzo. Když jsme přišli z baru, obarvili jsme vodku, přelili jí a začali balit. Při tom jsme dopíjeli zbytky, co se nám nevešly do ústní vody, takže jsme se u toho bavili fakt dobře :D Nakonec jsme si pustili Titanic a usnuli u toho. Super film, na který koukat, když se chystáte na loď :D


 
Modrý pramen alias pašování alkoholu v naší režii je fakt propracované :D


 

Žádné komentáře:

Okomentovat