sobota 20. června 2015

19.6.2015


Takže dneska opět day off, konečně. Domluvila jsem se s Viky (naše bývalá spolubydlící z Ukrajiny), že si spolu zajedeme vyřídit SSN (Social security number). Už jsem v Americe víc jak měsíc, tak bylo pomalu na čase. No a další plán byl, že zajedeme do Alexandrie podívat se na historické centrum a někam na nákupy. No ale realita byla poněkud jiná.

Já jsem odvezla ostatní na bazén a pak rovnou vyrazila k Viky. Nakonec jsem tam byla už před 11, začíná ze mě být ostřílený řidič tady na dálnicích a už se tak nebojím pořádně šlápnout na plyn :) I když s větším autem to byl lepší pocit, co si budeme povídat. Viky měla dneska narozeniny, takže chtěla jen zajít na bazén hned vedle jejich apartmánu za nějakou kamarádkou, která jí chtěla dát dárek. Říkala 5 minut, bylo z toho 15, ale to bych ještě přežila. Později to s jejími časovými údaji bylo trochu horší. No takže potom jsme vyrazily vyřídit si SSN na nejbližší pobočku. Bylo to kousek, asi 15 minut autem. I úřad jsme kupodivu našly :) No pak jsme jen vyfasovaly pořadové číslo a formulář k vyplnění, který jsme už obě stejně měly vyplněný z domova. Měli jsme číslo H553 a H554 a aktuálně při našem příchodu obsluhovali číslo H541. Tak jsme si říkaly… pohodička, za hodinku bysme mohly být hotové. Noooooooo, nebyla to hodinka, ale 3. Sedět tam takovou dobu v šíleně klimatizované místnosti, kde byla fakt kosa, na kovové lavičce a ještě holým zadkem (měla jsem na sobě jen šaty), to byl fakt zážitek. Paradoxně jsme pak byly hotové asi za 5 minut. No ale aspoň už mám poslední oficiální zařizování z krku. Do 14 dnů by mi mělo přijít SSN poštou. Dostaly jsme se odtud asi kolem 3, takže jsme se rozhodly, nejdřív zajet do Macy´s, kde je Victoria´s Secret a Forever 21. Viky o nich hrozně básnila. No nevím, asi už jsem z těch nákupů trochu vyrostla, a nebo mi to prostě jen nesedlo. Ve VS bych si určitě vybrala, ale ceny dost vysoké, tak si radši počkám na NY a výprodeje, pokud nějaké vůbec budou. Daly jsme si pak rychlý oběd, jen quesadilas z Tacco Bell a potom šly do Forever 21… no a nevím, mě to nějak nenadchlo. Pár věcí bych si tam vybrala, ale za stejné ceny, jako u nás doma a zbytek byl děs, přišlo mi to jako věci pro hippies. Takže jsem to tam jen prolítla a chtěla jsem se přesunout jinam. Viky ale přitáhla haldu věcí, co chtěla vyzkoušet a před kabinkami byla fronta asi 15 lidí, tak jsme se domluvily, že se sejdeme za hodinu před obchodem a já se ještě zajdu někam mrknout. Macy´s je fakt obří nákupák, kam se na to hrabe naše Igy a další. Ale teda nic moc pro normální lidi. Spousta značkových drahých věcí, ale trochu mimo naše možnosti. Takže jsem se radši šla podívat jinam. Naproti přes ulici byl Best Buy, tak jsem chtěla konečně dojít vybrat nějaký ten telefon. Cestou jsem narazila na stánek s tričkama, 3 za 10 dolarů styl klasické s krátkým rukávem a moje oblíbené… I love DC, s nápisy Washington atd. Tak jsem si 3 vybrala, ale ejhle… trochu mi nedošlo, že všechno platím kreditkou a jaksi nemám u sebe žádnou hotovost. V nákupáku hned vedle byly bankomaty jen cizích bank, takže jsem se na to vyprdla, snad příště. V Best Buy mi trochu zkazili náladu… protože potřebuji telefon, který bude fungovat i v Evropě, tak jsem se dívala na ceny unlocked a myslela jsem si, že to platí. Takhle mi to aspoň řekli v jiné pobočce. Tady mi ale řekli, že jakmile je to telefon od operátora, tak v Evropě fungovat nebude. Samsung S4, který jsem si chtěla koupit v domnění, že je za 200 tedy stojí 450. Chtěla jsem si ho koupit jen jako horší telefon a na konci léta IPhone, ale vzhledem k tomu, že stojí takovou pálku, tak si asi koupím rovnou Apple a bude to. Aspoň když se během léta něco potento, můžu ho tu ještě jednodušeji reklamovat.

Takže ve smluvený čas jsem čekala na Viky před obchodem a ona nikde. Asi za 20 minut volala, že potřebuje dalších 5 minut a nakonec z toho bylo dalších 30 minut, takže skoro hodina zpoždění. Docela jsem se bála i o auto, protože jsem zaparkovaly za nějakými apartmány, obrovské budovy, asi tak 20 pater a jen byty a všude byly cedule, že je to pro rezidenty. Ale v jedné řadě na konci už to nebylo, takže jsme tam zaparkovaly. Ale slyšela jsem o klucích, kteří jeli někoho navštívit, nechali auto na cedulce Visitors a když se vrátili, auto nikde. Takže platili skoro 200 dolarů za odtah. No naštěstí jsme tam auto našly. Takže jsme zamířily ještě někam nakoupit jídlo, teda Viky nakoupit jídlo. Vzhledem k tomu, že měla dneska narozeniny, tak chystala oslavu pro pár kamarádů, včetně nás, a potřeboval a nakoupit zásoby. Nemohla jsem jí nechat táhnout to na kole a čas jsem měla, tak jsme tam zajely autem. No ale opět jsem na ní čekala asi třičtvrtě hodiny. Měla nějaký problém s vínem, co kupovala a ID. Už jsem byla dost naštvaná, protože jsem to měla úplně těsně, abych to stihla dojet na bazén včas a vyzvednout ostatní. Takže jsem jí jen vyhodila s nákupem před domem, vynosila si to na chodník a hned jsem jela. Na dálnici jsem trochu šlápla na plyn a přijela jsem přesně ve 30, taková jsem dobrá :D

Už tam byla i Katya, vyzvednout Valerii, která tam dnes pracovala za mě. Z jedné strany se hnalo vážně hoooooodně tmavé mračno, takže nám radši jen dala rozvrh a vypadli jsme. Příští day off mám už v úterý, což je dost brzy teda. Martin se Simčou v pondělí, takže to budu na bazénu s nějakými novými dvěma lidmi. A ten jeden den, co mají volno Sabi a Orsi budu na malém, takže si zase trochu dáchnu tam :) Po cestě nás chytla ta bouřka a bylo to fakt něco, blesky, liják že to nestíhaly brát stěrače, nebylo pořádně vidět na cestu, všude proudy vody. No nebyla jsem z toho zrovna nadšená, řídit v tomhle počasí. Ale i dálnice byla ucpaná, takže jsme tak nějak pomaličku dojeli domu. Ale vzhledem k tomu počasí jsme museli vynechat tu párty u Viky, protože jet v tom znovu do Alexandrie, což je necelá hodina cesty, to by se mi vážně nechtělo. A popravdě, z toho čekání na ní jsem byla tak unavená, že jsem byla ráda, že můžu zůstat doma v klidu.

Večer sem zašla do posilovny, že si aktivuji Windows, stáhnu MS office a všechno, abych mohla konečně plnohodnotně využít ten nový počítač, ale nějak to všechno trvalo a blblo, tak jsem to nechala na zítra, snad budu už úspěšnější.

Žádné komentáře:

Okomentovat