úterý 19. května 2015

16.5.2015



Takže dneska konečně něco zajímavého, můj oficiálně první den plavčíkování. Ráno jsme vstávaly asi kolem 8, protože Katja nás měla kolem 9 vyzvednout a říct nám jak to vlastně dneska všechno bude. Tak jsem si sbalila radši všechno a ještě něco navíc. Člověk nikdy neví. Katja měla trochu zpoždění, tak jsme hezky seděly s Nikčou venku na schodech a čekaly na ní. Když přijela, byla z nás úplně hotová, že tam na ní takhle hezky čekáme, tak si nás musela dokonce vyfotit :D Dostaly jsme super odměnu za to čekání… Přivezla nám super kafčo ze Starbucks a krabici muffinů… ňamy :) Takže jsme se nasnídaly a vyrazily na můj bazén, teda na můj přechodný bazén. Nikča to měla super, ta si odpíchla a pak se mohla jen hezky opalovat. Já jsem byla trochu na nervy, protože holky se mnou měly zůstat asi jen hodinu a pak musely jet na jiné bazény uklízet a čistit. Takže hezky poprvé na bazénu a ještě sama. Ale když jsem konečně zjistila, co že se po mě vlastně chce ohledně chemikálií, bylo to s tou nervozitou lepší. Hned po otevření bazénu přivezly manažer obrovský vozík plný zmrzliny, fakt super… bylo tam všechno… Magnum, Snickers atd… prostě spousta zmrzlin, takže jsme si hned daly, když je to zadarmo :D Takže když mi Katja vysvětlila poslední detaily, tak odjely a já tam zůstala sama samotinká, takže nervy začaly pracovat :D Protože bylo otevření bazénu docela očekávané, nahrnulo se mi tam strašně moc lidí a byla jsem z toho jak v Jiříkově vidění…
Moje práce zahrnuje prakticky asi tohle… kdo přijde na bazén, musí se zapsat do knihy, jen jméno, adresu a čas příchodu. Už tohle bylo docela zajímavý, protože většina lidí neprošla kolem mě, takže jsem musela s knihou běhat za nimi a prosit je, aby se mi zapsali. Naštěstí jsou všichni příjemní a ochotní, takže to šlo.
Další úkol byl každou hodinu kontrolovat chemikálie v bazénu, což zahrnuje změřit hodnotu chloru a pH ve vodě. Každou hodinu se provede měření, hodnoty se zapíšou do knihy, a pokud něco není v normě, musí se to upravit. Vzhledem k tomu, že se mi na bazén nahrnula tuna lidí a navíc bylo horko jako blázen, tak hned při prvním měření jsem nedostatek chloru ve vodě, protože na slunci se hodně z vody odpařuje. To ještě nebyl takový problém, prostě jsem našla granulovaný chlor a nasypala ho do skimrů, to jsou takové filtry kolem bazénu. Při dalším měření mi už chlor vyšel dobře, ale zase bylo vysoké pH, takže jsem musela nalít do vody acid, což je nějaká kyselina, co vyrovnává pH. Aby toho nebylo málo, tak vzhledem k návštěvnosti jsem zjistila, že je opravdu špinavý filtr, takže jsem musela udělat backwash, což zahrnuje různé přepnutí průtoku vody atd. a pak se zapne jiný koloběh vody, který filtr vyčistí. Takže hned první den jsem si vyzkoušela prakticky všechny varianty toho, co se může pokazit. Aspoň jsem připravená na všechno :)
No a poslední a samozřejmě nejdůležitější část práce je sledovat, jestli se někdo netopí a případně zachraňovat. Vzhledem k tomu, že jsem měla bazén neustále plný dětí a americké děti opravdu neumí plavat, tak to bylo docela náročné. Očividně je nejvíc baví to, když se potápí a pak leží pod vodou v poloze, v jaké plave utopený člověk, takže fakt super zjišťovat, jestli jsou v pohodě :D No a ke svému překvapení jsem si hned první den užila záchranu. Jeden malý černoušek skočil v nejmělčejším místě bazénu do vody a nějak nezvládnul vyplavat. Jeho máma stála hned u něj a místo aby jen sáhla a podala mu ruku stála nad ním a začala vřískat. Zrovna jsem se radovala, že jsem pomalu začala usychat ale předčasně… protože jsem musela pro něj skočit. Sice do mělké vody, ale měla jsem totálně mokré tričko, takže pěkná kosa… Ale zachránila jsem ho, takže jsem dobrá :) První den jsem si vyzkoušela fakt všechno. Hlavně že mi jeho máma pak říká, že je pitomej, že tam skočil… to je mi platný. Ale sám manažer bazénu mi říkal, že černošky jsou blbý, že normální máma by to dítě normálně vytáhla ale to oni ne…
Abych nezapomněla… kromě nanuků později přinesli manažeři ještě box plný chlazených limonád a pojízdný stánek s hotdogy… Všichni kolem mě se cpali, pili si studenou limču a já tam chlastala teplou vodu a sbíhaly se mi sliny. A nikoho nenapadlo nabídnout mi taky. Přišlo mi hloupý jít si tam vzít sama, tak jsem pořád čekala, kdy to někoho napadne… Nakonec jsem to ale nevydržela a řekla jsem si alespoň o hotdog a byla to ňamina :)
Asi okolo 6 hodiny se začala obloha zatahovat a sluníčko zalezlo. Byla fakt docela zima a já tam seděla v mokrých plavkách a mokrém tričku, fakt super. Během hodiny začalo i trochu poprchávat, ale americkým dětem to nevadí, ty se v klidu koupou dál. Některé tam byly od otvíračky, což bylo asi v 11 hodin a vydržely tam fakt asi do 7. Blázni :) No pokud neprší tak, že není vidět na dno, tak nemusíme bazén zavírat, tak jsem tam s nimi zůstala i v dešti. Nakonec ale začala pršet fakt hodně, takže se poslední nadšenci konečně odporoučeli domů :D Já jsem odnosila v tom slejváku všechny svoje věci do „gartroomu“… nevím, jak přesně se to píše… ale prostě je to takový domeček vedle pumproomu, něco jako naše zázemí prostě. Protože to byl jen déšť, nemusela jsem zavírat bazén. To můžeme pouze pokud slyšíme hrom nebo vidíme blesky. Takže tím líp pro mě :) Hezky jsem si zalezla, dala si nohy nahoru a hodinu si hrála na telefonu a pouštěla filmík, tomu říkám dobře vydělané peníze. Manažer navíc schoval box s pitím do téhle místnosti, tak jsem si tak trochu přivlastnila čtyři plechovky koly :D Normálně by mi to svědomí nedovolilo, ale naštvali mě, že mi nenabídli hotdog, tak jsem si to vybrala jinak :D Před 8 za mnou dorazila Nikča. Katja spěchala na nějakou schůzku do kanceláře, tak jí vyhodila u mě a musely jsme jít spolu pěšky. Já s narvaným batohem a Nikča s galonem vody… fakt super. Zase na nás amíci koukali jak na blázny, že jdeme pěšky, ale už jsem si tak nějak zvykla.
Abych nezapomněla, dneska mi Katja oznámila, že si mám zabalit, zítra pojedu ještě na bazén na Kensington place a večer se budu stěhovat konečně do svého správného apartmánu, tak jsem na to vážně zvědavá. Hned po práci se budu stěhovat. Na jednu stranu jsem ráda, že konečně budu tam, kde mám být, na druhou stranu se trochu bojím, abych si nepohoršila, a hlavně jsem zvědavá na spolubydlící, protože s Nikčou jsme si fakt sedly a bojím se, že podruhé takové štěstí mít nebudu. No uvidíme zítra.
Momentálně jsem zpátky doma, totálně promočená jsem dorazila z bazénu, takže jsem si musela dát hodně horkou sprchu, hodila jsem si pizzu do trouby a teď večeřím. Ještě dám nějaký filmík, trochu si zabalím a pak do postele :)

PS: Tohle jsou fotky z mého dočasného bazénu, kde jsem poprvé plavčíkovala ;)




Jinak tady je ještě fotka ze včera, kdy jsme byly v nákupáku na kole a zašly jsme do Starbucks na net. A tohle super vozítko jsme potkaly... musela jsem se s tím vyfotit, vypadá to jak Batmobil :D


Žádné komentáře:

Okomentovat