středa 7. října 2015

4.10.2015


Asi už se z toho tak trochu stala tradice, ale prostě jsme zase spali asi do 11. To cestování nás nějak zmáhá, jsem čím dál unavenější. Ale viděli jsme, že venku neprší, tak nás to vytáhlo z postele. Dneska jsme chtěli vyrazit na dlouho odkládanou dolní část Manhattanu, takže Brooklinský most, Socha svobody a One Word Trade Center (památník na teroristický útok 11. září). Nejdřív jsme si zašli na snídani/oběd, hned u nás v ulici. Já jsem si dala jen tiramisu, bylo domácí a výborný a Adam měl spíš takový oběd. Dva kousky pizzy a kuřecí křidýlka. Pak jsme vyrazili směrem k řece. Domluvili jsme se, že nemá smysl jezdit metrem, že bude lepší, projít se pěšky stezkou podél řeky. Nejlepší bylo, že se začala rozpadat oblačnost a sem tam už jsme zahlédli i modrou oblohu. Chvílemi vysvitlo i sluníčko, takže jsme se sice začali radovat, že bude hezky, ale já jsem si trochu nadávala, protože jsem nechala sluneční brýle na bytě a bez nich na sluníčku dost trpím. Nakonec jsem to teda přežila, ale na půlce fotek mám zavřený oči… takže zase taková sláva to nebyla. Ale počasí skvělé, ani jsme nedoufali, že bude takhle krásně, když jsme tenhle program pořád odkládali. Spíš jsme doufali, že aspoň nebude pršet.

Už ta procházka kolem řeky super, mnohem větší zážitek, než cesta metrem :) Cestou jsme potkali partu, co hrála lacros, znám to jen z filmů a vypadalo to dost zábavně :)
 
Došli jsme podél řeky až k Brooklinskému mostu, kde jsme našli cestičku nahoru a vešli jsme přímo na něj. Prošli jsme si ho až na druhou stranu, cestou udělali spoustu fotek. Je to fakt super, udělal na mě dojem. Jedno z nejkrásnějších míst v NY. Zvlášť po tom, co jsme na druhé straně šli na kraj řeky udělat fotky, sedli jsme si tam na kameny na pobřeží a jen se kochali. To byla nádhera, posuďte sami, fotky mluví za všechno.



















 

Zabili jsme ale dost času, takže jsme se domluvili, že Sochu svobody necháme až na zítra a dnes zajdeme ještě k One World Trade Center a večer na vyhlídku Top of the Rock v Rockefeller Centru. Prošli jsme se po mostu zpátky, protože jsem tam chtěla nakoupit suvenýry. Měli tam nejlevnější přívěšky na klíče a magnetky. Pak jsme šli rovnou k One World Trade Center, což je nový mrakodrap, který postavili místo dvojčat a je fakt pěknej. Samozřejmě jsme se byli podívat taky na památník 11. září, což je taková velká díra v zemi, kam teče voda. Podél jsou napsaná jména všech obětí.





 
Protože nás trochu tlačil čas, tak jsme se fofrem vydali k Rockefeller Centru, kde jsme si vyzvedli lístky a já byla pěkně naštvaná, protože nám tam dali čas, kdy můžeme jít nahoru. Chtěla jsem stihnout ještě západ slunce, ale kvůli tomu mi utekl. Tak jsem si zašla ještě koupit gyros k večeři, nacpala jsem se a šli jsme nahoru. Naštěstí jsme stihli ještě denní světlo, dokonce na západě bylo nádherně zabarvené nebe. Bohužel mi začal stávkovat telefon, baterka byla trop, tak fotil většinou Adam. Připadala jsem si jak bez ruky… já a nemůžu fotit, to bylo utrpení :D Hold ta navigace žere hrozně baterku a poslední dobou jí používám docela dost. Ale i tak ta vyhlídka byla úžasná. Musím říct, že hezčí než z Empire State Building, kde jsem byla první den. Odtud je totiž výhled i na Empire, z druhé strany na Centra park. Bylo to super. Pak už jsme se jen šli podívat znovu na Times Square a prošli si znovu centrum, od knihovny, kolem nádraží (konečně jsme našli správnou stranu a ten nejznámější vchod) atd. Prostě jsem si naposledy užívali večerní NY, který je rozhodně mnohem hezčí, než přes den. Zmizí takový ten shon a je tam lepší atmosféra. Večer už jsme jen dobalili kufry a šli spát, abychom zítra poprvé stali dřív, konečně :D
















 

Žádné komentáře:

Okomentovat